Бургаско настроение…

7 12 2010

 

 

 

 

Моят град

Моят град не е Рим и Виена,

нито Лондон, Париж и Москва.

Той е мъничка светла вселена,

със сърце на туптяща вълна.

Моят град е градът на мечтите –

всяка улица, всеки площад

носят слънце, под стъпките скрито –

бяло слънце от белия свят.

Моят град има тръпнещо име,

благозвучно и кратко – Бургас.

Нещо казва: „Ела, призови ме!“

и невярваща, хуквам и аз

да догоня поредното чудо,

преродено в прахта на града.

После спирам… Забумкало лудо

е сърцето ми… Виждам – това,

дето вика ме толкова време

и ме дърпа с незрими ръце,

нещо иска да дам, да ми вземе –

то е нашето, мое море!

Към града се обръщам и виждам –

цял Бургас гледа него сега –

как на синкави стъпки приижда

да целуне отново брега.

Моят град е градът под звездите,

с дъх на лято, на пясък-искра.

Той е сгушен в очите ми, скрит е,

като мъничка светла сълза.

Моят град е в солта на вълните,

моят град е деня и нощта,

моят град има мен и мечтите,

носи радост и малко тъга…

Аз съм тук – малко зла, малко свята,

някой казва ми с корабен глас:

„Прочети на сърцето словата!“

А там пише просто: „Бургас“…


Невена Елисеева, X клас


Действия

Information

3 Коментари

8 12 2010
vorbis

Много красиво! Браво!

22 02 2011
zlatina

strahotno stihotvorenie izpalva me sgordost che sam ot Burgas

6 07 2012
zor.bg

Страхотно стихотворение, браво, продължавайте смело напред, ние очакваме вашите нови стихотворения!

Вашият коментар

